• Producent: MONROE
  • Kategoria: Amortyzatory
  • Marka pojazdu: Nissan
  • Miejsce montażu: oś przednia
Olejowo gazowy przedni amortyzator ze zmiennym tłumieniem wyjątkowo korzystnej marki MONROE REFLEX seria ADVENTURE 4X4!!! do samochodu Nissan Xterra 2005-2011 wszystkie wersje silnikowe wartość za 1 szt AMORTYZATORY SPRZEDAJEMY tylko W KPLKPL=2SZT Amortyzatory Monroe® Reflex zwiększają przyczepność opon, gwarantując bardziej stabilną 
i bezpieczniejszą jazdę.Sekret Monroe® Reflex™ leży w unikatowym systemie zaworów tłokowych, znanym jako technologia Twin Disc. Zawór taki ma dodatkowy stopień strojenia dla niezwykle niskiej prędkości tłoka, czego konsekwencją jest szybciej reagujący amortyzator, gdyż kontroluje on choćby najmniejsze ruchy nadwozia pojazdu dużo wcześniej niż jakikolwiek standardowy amortyzator. Ze względu na tę funkcję amortyzatory Monroe® Reflex są sprzedawane w pakietach bliźniaczych Twin;Korzyści: Pozwala szybciej ustabilizować samochód, natychmiast reagując na najmniejszy ruch zagwarantuje pokaźniejszą stabilność, co potwierdzają niezależne testy Pomaga kontrolować przechyły i nadsterowność budowa o znacznej żywotnościNiezależna organizacja przeprowadziła testy, aby udowodnić mocne strony amortyzatorów Monroe® Reflex™: 1. NADSTEROWNOŚĆ I STABILNOŚĆ -> MANEWR GWAŁTOWNEJ ZMIANY PASA RUCHU albo TEST VDA.Test ten symuluje uniknięcie przeszkody, która pojawiła się nagle przed pojazdem, przy jeździe ze stałą szybkością 60 km/h bez hamowania. W trakcie manewru omijania pojawia się chwila niestabilności przy wjeżdżaniu na lewy pas. W tym czasie następuje przeniesienie masy, które sprawia, że tylna część samochodu ślizga się (tzw. Nadsterowność).Takie ślizganie się albo nadsterowność można zmierzyć jako kąt przesunięcia rzeczywistego toru, po którym poruszał się pojazd, w stosunku do świetnego toru, po którym powinien był się poruszać, żeby zapewnić optymalne bezpieczeństwo i stabilność.Wyniki kompleksowych testów wykazują, iż przy standardowych amortyzatorach przesunięcie to jest średnio ok. 15 razy obszerniejsze w przypadku amortyzatorów Monroe® Reflex™.Ta znaczna różnica w wynikach może okazać się kluczowa, kiedy chcemy uniknąć niebezpiecznej sytuacji i niestabilności samochodu. Poniższe rysunki widocznie przedstawiają udoskonalone wyniki, które osiągnięto dzięki amortyzatorom Monroe Reflex™.2. KONTROLA PRZECHYŁÓW -> TEST CIĄGŁEGO ZAKRĘTU.Test ten obejmuje prowadzenie pojazdu ze stałą szybkością 70 km/h po okręgu o promieniu 50 m. Test podkreśla stabilność samochodu i mierzy przechyły w stosunku do poziomej osi samochodu. Nadmierne przechyły mogą prowadzić do niestabilności i powinny zostać wytłumione poprzez amortyzatory.Testy wykazały, iż amortyzatory Monroe® Reflex™ rozszerzyły bezpieczeństwo kierowcy średnio 
o 44% w porównaniu do typowych amortyzatorów.Poniższe rysunki pokazują różnicę w stabilności samochodu przy porównaniu amortyzatorów Monroe® Reflex™ i typowych.Amortyzatory Monroe® Reflex™ zwiększają przyczepność opon, gwarantując bardziej jednostajną 
i bezpieczniejszą jazdę.Powodem wymiany amortyzatorów nie musi być wyłącznie ich zużycie. Producenci ciągle pracują nad doskonalszymi rozwiązaniami. Dzięki nim można poprawić własności jezdne auta, zwłaszcza kilkuletniego. Obecnie najpopularniejsze są amortyzatory gazowo-olejowe ze zmienną siłą tłumienia, np. Monroe Reflex. Mają one specjalny rowek bocznikowy w środkowej części cylindra, którym olej może swobodnie przepływać podczas niewielkich ruchów tłoka. Dzięki czemu amortyzator zapewnia znaczny komfort w trakcie spokojnej jazdy. Przy intensywnej jeździe amortyzator usztywnia się, gdyż tłok wykonuje obszerniejsze ruchy i przestaje współpracować z kanałem bocznikowym. Nowe amortyzatory mają pokaźniejszą szybkość reakcji na drgania, m.in. Dzięki olejom o mniejszej lepkości, a także nowym, bardziej czułym konstrukcjom zaworów.Zużyty amortyzator to obszerne niebezpieczeństwo. Niesprawne amortyzatory drastycznie obniżają bezpieczeństwo jazdy, ponieważ pogorszona zdolność tłumienia pozwala na chwilowe odrywanie się kół od jezdni. Efektem tego jest zwiększona nawet do 30 proc. Droga hamowania. Drugim niepożądanym rezultatem jest tendencja do kołysania się nadwozia, co powoduje utratę stabilności. Zwłaszcza na zakrętach i przy nagłych zmianach toru jazdy. Na mokrej nawierzchni prosto wtedy wpaść w poślizg.Amortyzator jest jednym z podzespołów, którego uszkodzenie wpływa bezpośrednio na bezpieczeństwo jazdy samochodem. W każdym samochodzie amortyzatory spełniają stanowczo nieprzystępną i odpowiedzialną rolę. Najważniejszym ich zadaniem jest utrzymywanie ciągłego kontaktu kół z jezdnią i zapobieganie rozkołysaniu się auta.Zły stan amortyzatorów ma znaczny wpływ nie tylko na bezpieczeństwo jazdy,dodatkowo na stan techniczny samochodu. Źle działające amortyzatory przyspieszają zużycie składników podwozia, a w szczególności opon, przegubów oraz tulei metalowo-gumowych (silentblocków). Amortyzator bezwzględnie wymaga wymiany, gdy jego sprawność spada do 30 proc, albo na jednej osi różnica produktywności przekracza 20 proc. Najpóźniej wtedy należy wymienić oba amortyzatory na danej osi. Odporność amortyzatorów uzależniona jest od firmy i modelu,dodatkowo od nawierzchni, po której przeważnie porusza! się samochód. Znaczenie ma również stan innych części zawieszenia - wymieniając amortyzatory należy sprawdzić i usunąć inne usterki podwozia....

Podobne produkty w kategorii Amortyzatory