• Producent: MONROE
  • Kategoria: Amortyzatory
  • Marka pojazdu: Chrysler
  • Miejsce montażu: oś tylna
Olejowo gazowy tylny amortyzator ze zmiennym tłumieniem nad wyraz prawidłowej marki MONROE Sensa-Trac seria REFLEX!!! do samochodu ChryslerSebring Sedan 2001-2006Sebring Convertible (kabriolet) 1999-2006 wszystkie wersje silnikowe wartość za 1 szt AMORTYZATORY SPRZEDAJEMY tylko W KPLKPL=2SZT Amortyzatory Monroe® Reflex rozszerzają przyczepność opon, gwarantując bardziej zrównoważoną 
i bezpieczniejszą jazdę.Sekret Monroe® Reflex™ leży w nieszablonowym systemie zaworów tłokowych, znanym jako technologia Twin Disc. Zawór taki ma dodatkowy stopień strojenia dla niezwykle niskiej prędkości tłoka, czego efektem jest szybciej reagujący amortyzator, gdyż kontroluje on choćby najmniejsze ruchy nadwozia pojazdu dużo wcześniej aniżeli jakikolwiek typowy amortyzator. Ze względu na tę funkcję amortyzatory Monroe® Reflex są sprzedawane w pakietach bliźniaczych Twin;Korzyści: Pozwala szybciej ustabilizować samochód, natychmiast reagując na najmniejszy ruch zagwarantuje większą stabilność, co potwierdzają niezależne testy Pomaga kontrolować przechyły i nadsterowność budowa o dużej żywotnościNiezależna organizacja przeprowadziła testy, by udowodnić mocne strony amortyzatorów Monroe® Reflex™: 1. NADSTEROWNOŚĆ I STABILNOŚĆ -> MANEWR GWAŁTOWNEJ ZMIANY PASA RUCHU albo TEST VDA.Test ten symuluje uniknięcie przeszkody, która pojawiła się nagle przed pojazdem, przy jeździe ze stałą szybkością 60 km/h bez hamowania. W trakcie manewru omijania pojawia się chwila niestabilności przy wjeżdżaniu na lewy pas. W tym czasie następuje przeniesienie masy, które powoduje, iż tylna część samochodu ślizga się (tzw. Nadsterowność).Takie ślizganie się lub nadsterowność można zmierzyć jako kąt przesunięcia rzeczywistego toru, po którym poruszał się pojazd, w stosunku do świetnego toru, po którym powinien był się poruszać, żeby zapewnić adekwatne bezpieczeństwo i stabilność.Wyniki kompleksowych testów wykazują, że przy charakterystycznych amortyzatorach przesunięcie to jest przeciętnie ok. 15 razy większe w przypadku amortyzatorów Monroe® Reflex™.Ta wyraźna różnica w wynikach może okazać się kluczowa, kiedy chcemy uniknąć niebezpiecznej sytuacji i niestabilności samochodu. Poniższe rysunki znacznie przedstawiają ulepszone wyniki, które osiągnięto dzięki amortyzatorom Monroe Reflex™.2. KONTROLA PRZECHYŁÓW -> TEST CIĄGŁEGO ZAKRĘTU.Test ten obejmuje prowadzenie pojazdu ze stałą prędkością 70 km/h po okręgu o promieniu 50 m. Test uwydatnia stabilność samochodu i mierzy przechyły w stosunku do poziomej osi samochodu. Nadmierne przechyły mogą prowadzić do niestabilności i powinny zostać wytłumione poprzez amortyzatory.Testy wykazały, iż amortyzatory Monroe® Reflex™ powiększyły bezpieczeństwo kierowcy średnio 
o 44% w porównaniu do standardowych amortyzatorów.Poniższe rysunki pokazują różnicę w stabilności samochodu przy porównaniu amortyzatorów Monroe® Reflex™ i standardowych.Amortyzatory Monroe® Reflex™ zwiększają przyczepność opon, gwarantując bardziej stabilną 
i bezpieczniejszą jazdę.Powodem zamiany amortyzatorów nie musi być tylko ich zużycie. Producenci ciągle pracują nad doskonalszymi rozwiązaniami. Dzięki nim można poprawić własności jezdne auta, zwłaszcza kilkuletniego. Aktualnie najpopularniejsze są amortyzatory gazowo-olejowe ze zmienną siłą tłumienia, np. Monroe Reflex. Mają one specjalny rowek bocznikowy w środkowej części cylindra, którym olej może luźno przepływać podczas niewielkich ruchów tłoka. Dzięki czemu amortyzator zagwarantuje duży komfort podczas spokojnej jazdy. Przy aktywnej jeździe amortyzator usztywnia się, gdyż tłok wykonuje większe ruchy i przestaje współpracować z kanałem bocznikowym. Świeże amortyzatory posiadają pokaźniejszą prędkość reakcji na drgania, m.in. Dzięki olejom o mniejszej lepkości i nowym, bardziej czułym konstrukcjom zaworów.Zużyty amortyzator to szerokie niebezpieczeństwo. Niesprawne amortyzatory drastycznie zniżają bezpieczeństwo jazdy, ponieważ pogorszona zdolność tłumienia umożliwia chwilowe odrywanie się kół od jezdni. Skutkiem tego jest zwiększona nawet do 30 proc. Droga hamowania. Drugim niepożądanym efektem jest tendencja do kołysania się nadwozia, co powoduje utratę stabilności. Zwłaszcza na zakrętach i przy nagłych zmianach toru jazdy. Na mokrej nawierzchni z łatwością wtedy wpaść w poślizg.Amortyzator jest jednym z podzespołów, którego zniszczenie wpływa bezpośrednio na bezpieczeństwo jazdy samochodem. W każdym samochodzie amortyzatory spełniają niezwykle niełatwą i odpowiedzialną rolę. Najważniejszym ich zadaniem jest utrzymywanie ciągłego kontaktu kół z jezdnią oraz uniemożliwianie rozkołysaniu się auta.Zły stan amortyzatorów ma obszerny wpływ nie tylko na bezpieczeństwo jazdy,na dodatek na stan techniczny samochodu. Źle działające amortyzatory przyspieszają zużycie składników podwozia, a w szczególności opon, przegubów oraz tulei metalowo-gumowych (silentblocków). Amortyzator bezwzględnie wymaga wymiany, gdy jego skuteczność spada do 30 proc, lub na jednej osi różnica sprawności przekracza 20 proc. Najpóźniej wtedy należy wymienić oba amortyzatory na danej osi. Trwałość amortyzatorów uzależniona jest od firmy i modelu,na dodatek od nawierzchni, po której przede wszystkim porusza! się samochód. Znaczenie ma również stan innych komponentów zawieszenia - wymieniając amortyzatory należy sprawdzić i polikwidować inne usterki podwozia....

Podobne produkty w kategorii Amortyzatory