• Producent: MONROE
  • Kategoria: Amortyzatory
  • Marka pojazdu: Nissan
  • Miejsce montażu: oś tylna
Olejowo gazowy tylny amortyzator ze zmiennym tłumieniem bardzo korzystnej firmy MONROE REFLEX linia ADVENTURE 4X4!!! do samochodu Nissan Pathfinder 2005-2011 wszystkie wersje silnikowe wartość za 1 szt AMORTYZATORY SPRZEDAJEMY wyłącznie W KPLKPL=2SZT Amortyzatory Monroe® Reflex powiększają przyczepność opon, gwarantując bardziej zrównoważoną 
i bezpieczniejszą jazdę.Sekret Monroe® Reflex™ leży w unikatowym systemie zaworów tłokowych, znanym jako technologia Twin Disc. Zawór taki ma dodatkowy stopień strojenia dla szczególnie niskiej szybkości tłoka, czego rezultatem jest szybciej reagujący amortyzator, gdyż kontroluje on choćby najmniejsze ruchy nadwozia pojazdu dużo wcześniej aniżeli jakikolwiek typowy amortyzator. Ze względu na tę funkcję amortyzatory Monroe® Reflex są sprzedawane w pakietach bliźniaczych Twin;Korzyści: Pozwala szybciej ustabilizować samochód, natychmiast reagując na najmniejszy ruch zapewnia pokaźniejszą stabilność, co potwierdzają niezależne testy Pomaga kontrolować przechyły i nadsterowność budowa o obfitej żywotnościNiezależna organizacja przeprowadziła testy, by udowodnić zalety amortyzatorów Monroe® Reflex™: 1. NADSTEROWNOŚĆ I STABILNOŚĆ -> MANEWR GWAŁTOWNEJ ZMIANY PASA RUCHU albo TEST VDA.Test ten symuluje uniknięcie przeszkody, która pojawiła się nagle przed pojazdem, przy jeździe ze stałą szybkością 60 km/h bez hamowania. W trakcie manewru omijania pojawia się chwila niestabilności przy wjeżdżaniu na lewy pas. W tym czasie następuje przeniesienie masy, które powoduje, iż tylna część samochodu ślizga się (tzw. Nadsterowność).Takie ślizganie się lub nadsterowność można zmierzyć jako kąt przesunięcia rzeczywistego toru, po którym poruszał się pojazd, w stosunku do znakomitego toru, po którym powinien był się poruszać, żeby zapewnić stosowne bezpieczeństwo i stabilność.Wyniki kompleksowych testów wykazują, że przy charakterystycznych amortyzatorach przesunięcie to jest przeciętnie ok. 15 razy większe w sytuacji amortyzatorów Monroe® Reflex™.Ta pokaźna różnica w wynikach może okazać się kluczowa, kiedy chcemy uniknąć niebezpiecznej sytuacji i niestabilności samochodu. Poniższe rysunki wyraźnie przedstawiają ulepszone wyniki, które osiągnięto dzięki amortyzatorom Monroe Reflex™.2. KONTROLA PRZECHYŁÓW -> TEST CIĄGŁEGO ZAKRĘTU.Test ten obejmuje prowadzenie pojazdu ze stałą prędkością 70 km/h po okręgu o promieniu 50 m. Test wyróżnia stabilność samochodu i mierzy przechyły w stosunku do poziomej osi samochodu. Nadmierne przechyły mogą prowadzić do niestabilności i powinny zostać wytłumione przez amortyzatory.Testy wykazały, że amortyzatory Monroe® Reflex™ powiększyły bezpieczeństwo kierowcy średnio 
o 44% w kontraście do standardowych amortyzatorów.Poniższe rysunki pokazują różnicę w stabilności samochodu przy porównaniu amortyzatorów Monroe® Reflex™ i typowych.Amortyzatory Monroe® Reflex™ powiększają przyczepność opon, gwarantując bardziej zrównoważoną 
i bezpieczniejszą jazdę.Powodem zamiany amortyzatorów nie musi być tylko ich zużycie. Producenci ciągle pracują nad doskonalszymi rozwiązaniami. Dzięki nim można poprawić własności jezdne auta, zwłaszcza kilkuletniego. Obecnie najpopularniejsze są amortyzatory gazowo-olejowe ze zmienną siłą tłumienia, np. Monroe Reflex. Mają one specjalny rowek bocznikowy w środkowej części cylindra, którym olej może luźno przepływać w trakcie niewielkich ruchów tłoka. Dzięki temu amortyzator zapewnia obfity komfort w trakcie spokojnej jazdy. Przy aktywnej jeździe amortyzator usztywnia się, gdyż tłok wykonuje obszerniejsze ruchy i przestaje współpracować z kanałem bocznikowym. Nowe amortyzatory posiadają większą szybkość reakcji na drgania, m.in. Dzięki olejom o mniejszej lepkości oraz nowym, bardziej czułym konstrukcjom zaworów.Zużyty amortyzator to pokaźne niebezpieczeństwo. Niesprawne amortyzatory drastycznie zniżają bezpieczeństwo jazdy, ponieważ pogorszona zdolność tłumienia zezwala na chwilowe odrywanie się kół od jezdni. Efektem tego jest zwiększona nawet do 30 proc. Droga hamowania. Drugim niepożądanym konsekwencją jest tendencja do kołysania się nadwozia, co powoduje utratę stabilności. Zwłaszcza na zakrętach i przy nagłych zmianach toru jazdy. Na mokrej nawierzchni prosto wtedy wpaść w poślizg.Amortyzator jest jednym z podzespołów, którego uszkodzenie wpływa bezpośrednio na bezpieczeństwo jazdy samochodem. W każdym samochodzie amortyzatory spełniają niezwykle niełatwą i odpowiedzialną rolę. Najważniejszym ich zadaniem jest utrzymywanie ciągłego kontaktu kół z jezdnią i zapobieganie rozkołysaniu się auta.Zły stan amortyzatorów ma duży wpływ nie tylko na bezpieczeństwo jazdy,ponadto na stan technologiczny samochodu. Źle działające amortyzatory przyspieszają zużycie komponentów podwozia, a w szczególności opon, przegubów, a także tulei metalowo-gumowych (silentblocków). Amortyzator bezwzględnie wymaga zamiany, gdy jego wydajność spada do 30 proc, lub na jednej osi różnica wydajności przekracza 20 proc. Najpóźniej wtedy należy wymienić oba amortyzatory na danej osi. Solidność amortyzatorów uzależniona jest od marki i modelu,też od nawierzchni, po której w głównej mierze porusza! się samochód. Znaczenie ma też stan innych części zawieszenia - wymieniając amortyzatory należy sprawdzić i pousuwać inne usterki podwozia....

Podobne produkty w kategorii Amortyzatory