Shimano Piasta tylna deore xt fh-t780 v-brake 32h 8/9/10 rz czarna

chwilowy brak towaru

  • Producent: Shimano
  • Kategoria: Piasty kół

Piasta tylna FH-T780

Piasta Shimano FH-T780 jest prawie najwyższym modelem ustępującym wyłącznie królewskiemu XTR. Deore XT ma wszystkie technologie co grupa wyższa ustępuje mu tylko pod względem wagi. Postawiono tutaj na odporność i odporność tych składników. Piastę zaopatrzono w tuleję z wewnętrznym smarowaniem oraz bardzo wyokiej klasy skośne łożyska kulkowo - stożkowym zabezpieczone dwurzędowymi uszczelnieniami labiryntowo - kontaktowymi. Dzięki czemu poradzi sobie w każdym terenie jak i warunkach atmosferycznych. W porównaniu z piastą SLX (FH-M675) ewidentnie lepiej przemyślany dostęp do łożysk i sposób kontrowania stożków. Technologie te ograniczają też do minimum wizyty w serwisie. Dla zmniejszenia wagi i poprawienia trwałości korpus pozostał wyprodukowany z anodowanego aluminium. Asygnowana jest do współpracy z hamulcami typu V-Brake. Na uwagę zasługuje także bębenek, w którym wykorzystano 4 zapadki. Powiększa to jego , a także gwarantuje mniejsze straty energii przy każdym ruszaniu. Oczywiście jest on kompatybilny z kasetami 8, 9 i 10-cio rzędowymi. Piasta wyposażona jest w lekki i solidny zacisk, który umożliwia szybki montaż / demontaż koła bez wykorzystania narzędzi. Wybierają ją w głównej mierze rowerzyści uprawiający turystykę rowerową, a jej uniwersalność umożliwia montaż w rowerach typu crossowego czy górskiego.

Najważniejsze właściwości towaru:

Producent: Shimano

Grupa osprzętu: Deore XT

Model: FH-T780

dopasowana do kaset: 8,9 i 10-cio rzędowych

Bębenek: 4 zapadki

Łożyska: skośne kulkowo - stożkowe

Smarowanie: wewnętrzna tuleja smarująca

Korpus: aluminium anodowane

Zacisk: dźwignia aluminiowa oś stalowa

Uszczelnienia: dwurzędowe labiryntowo - kontaktowe

Szerokość montażowa: 135 mm

ilość otworów na szprychy: 32
Srednica osi: 10 mm
Srednia waga produktu: 338 g + zacisk 65 g
Kolor: czarny matowy

wykorzystane technologie Shimano:

ŁOŻYSKA KULKOWO - STOŻKOWE

(Cup & Con bearing)

Łożyska kulkowo - stożkowe charakteryzują się więszą wytrzymałością niż zamknięte łożyska maszynowe. Dzieje się tak dzięki skuteczniejszemu przenoszeniu obciążeń poprzecznych i pionowych, czego skutkiem są rewelacyjnie płynne obroty i dłuższa żywotność.

szybkiE ZAŁĄCZANIE

(Quick Engagement)

W przeciwieństwie do wyścigów szosowych, trasy MTB XC składają się z wielu ostrych zakrętów i stromych wzniesień, które wymagają szybszego załączania napędu. SHIMANO udoskonaliło tylne piasty i koła najwyższej klasy zestawów grup MTB i wyposażyło je w zęby 18/16 oraz dwa zestawy zapadek, aby podwoić prędkość załączania napędu i zoptymalizować przyczepność.

TULEJA Z WEWNĘTRZNYM SMAROWANIEM

(Internal Grease Sleeve)

Piasty zawierają wewnętrzne pierścienie o-ring oraz tuleje smarowe pomagające utrzymać poziom smaru i przedłużyć żywotność.

LABIRYNTOWE I KONTAKTOWE USZCZELNIENIE

(Labyrinth & Contact Sealing)

Uszczelki o specjalnej konstrukcji znajdujące się wewnątrz piasty bronią mechanizm łożyska przed dostaniem się do niego błota, piasku, wody, obniżając potrzebę konserwacji, jak rownież gwarantując dłuższą żywotność mechanizmu. To z kolei przyczynia się do zapewnienia właściwego działania przez dłuższy czas, nawet w niekorzystnych warunkach atmosferycznych.